Nakon što je Parlament FBiH usvojio ponuđene nacrte, Vlada Federacije BiH danas je utvrdila i u parlamentarnu proceduru na usvajanje uputila prijedloge budžeta FBiH za 2014. godinu i Zakona o izvršenju budžeta. Zaduženo je Glavno tajništvo vlade FBiH da pripremi pismo koje će biti poslano u oba doma Parlamenta FBiH, a u kojem će bti ukazano na obvezu da, prema dinamici utvrđenoj s Međunarodnim monetarnim fondom, budžeta za 2014. i Zakon o njegovu izvršenju budu usvojeni najdalje do 9. decembra ove godine. Vlada izražava spremnost da obrazlaže ove dokumente u Parlamentu FBiH od 2. do 9. decembra, ne isključujući i dane vikenda. Predloženo je da Proračun za slijedeću godinu znosi 2.357.715.456 KM, čime je za 143,5 miliona KM ili 6,5 posto veći od ovogodišnjeg. Rashodovna strana budžeta za 2014. godinu odraz je striktne provedbe mjera restriktivne javne potrošnje, kao jednog od prioriteta ekonomske politike ne samo u 2014., već i u slijedećim godinama.
Nakon što je Parlament FBiH usvojio ponuđene nacrte, Vlada Federacije BiH danas je utvrdila i u parlamentarnu proceduru na usvajanje uputila prijedloge budžeta FBiH za 2014. godinu i Zakona o izvršenju budžeta...
Zaduženo je Glavno tajništvo vlade FBiH da pripremi pismo koje će biti poslano u oba doma Parlamenta FBiH, a u kojem će bti ukazano na obvezu da, prema dinamici utvrđenoj s Međunarodnim monetarnim fondom, budžeta za 2014. i Zakon o njegovu izvršenju budu usvojeni najdalje do 9. decembra ove godine. Vlada izražava spremnost da obrazlaže ove dokumente u Parlamentu FBiH od 2. do 9. decembra, ne isključujući i dane vikenda.
Predloženo je da Proračun za slijedeću godinu znosi 2.357.715.456 KM, čime je za 143,5 miliona KM ili 6,5 posto veći od ovogodišnjeg.
Rashodovna strana budžeta za 2014. godinu odraz je striktne provedbe mjera restriktivne javne potrošnje, kao jednog od prioriteta ekonomske politike ne samo u 2014., već i u slijedećim godinama.
Cilj Federalne vlade je osiguranje makroekonomske, poboljšanje fiskalne stabilnosti, transparentnosti i povećanje odgovornosti, uz osiguranje stabilnosti financijskog sektora, restrukturiranje javne potrošnje i očuvanje socijalne stabilnosti i socijalne pravde. Teži se očuvanju tržišta rada i povećanju uposlenosti kroz pokretanje javnih radova, te reformi javne uprave.
Svoju dosljednost u poštivanju proračunskih načela Vlada FBiH je dokazala upućujući budžet FBiH za 2014. godinu u formi Nacrta, te na taj način, nakon dugog razdoblja, omogućila parlamentarcima da o istom dokumentu raspravljaju u dva čitanje.
Za reprezentaciju 20 posto manje sredstava
Ovim je omogućeno da članovi Zastupničkog i Doma naroda kroz nadležne odbore, te na samoj sjednici, iznesu primjedbe, prijedloge i sugestije u cilju izrade što kvalitetnijeg budžeta za slijedeću godinu.
Predložene izmjene su razmotrene, te uvažene sukladno budžetskim mogućnostima. Tako je u Prijedlog budžeta ugrađen prijedlog Komisije Zastupničkog i Doma naroda odgovornog za reviziju da sredstva za reprezentaciju, naknade za službena putovanja, za rad u povjerenstvima i za ugovore o djelu u 2014. godini budu umanjene za 20 posto u odnosu na Proračun iz 2012. godine, za ona tijela koja su dobila negativno revizorsko mišljenje.
Na temelju revizorskog izvješća, to se odnosi na Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva, Federalno ministarstvo za pitanja branitelja i invalida domovinskog rata, Federalno ministarstvo pravde, Federalno ministarstvo rada i socijalne politike i Federalnu upravu civilne zaštite. Ukupno umanjenje sredstava za ovih pet institucija iznosi 362.000 KM.
Više sredstava za kantone
Prihvaćen je i prijedlog Kluba bošnjačkog naroda u Domu naroda da transfer kantonima bude povećan za četiri miliona KM (s 12 na 16 miliona KM). Uvo je učinjeno tako što je japanski grant 2KR umanjen za četiri miliona KM.
Postupajući na temelju parlamentarne rasprave, te uvažavajući nezavidan položaj domaćeg gospodarstva, a sukladno politikama Vlade FBiH da unaprijedi i poboljša poslovno okruženje, iznađene su dodatne mogućnosti za planiranje 2.000.000 KM na razdjelu Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta na poziciji Ostala domaća pozajmljivanja - Garancijski fond za unaprjeđenje domaćeg gospodarstva.
Ove godine je prvi put u planiranju budžeta, a polazeći od definiranih politika Federalne vlade, planirano 1,4 miliona KM namijenjenih za institucije znanosti i kulture od značaja za Bosnu i Hercegovinu.
Prijedlog proračuna osigurava garanciju za kreditno zaduženje JP Autoceste, te omogućava ubrzanje radova na Koridoru Vc i, na taj način, dodatno upošljavanje. Ujedno, prvi put se uspostavlja garancijski fond za izvozno orijentirana poduzeća.
Makroekonomska stabilnost
Održanje makroekonomske stabilnosti i povećanje konkurentnosti gospodarstva također treba dovesti do povećanja uposlenosti, socijalne stabilnosti i rasta realnog BDP-a. Vlada je, uz to, odlučila sufinancirati aktivne politike upošljavanja koje provodi Federalni zavod za zapošljavanje u visini od 10.000.000 KM, što je dosad najveći planirani iznos za ove svrhe.
Prijedlog zakona o izvršenju budžeta FBiH za 2014. godinu definira prioritete: otplate kamata, vanjskog i unutarnjeg duga, transfer za braniteljske invalidnine, druga braniteljska davanja, neratne i invalidnine za civilne žrtve rata, plaće i naknade uposlenih, transfer za poljoprivredu i razvojni projekti, transfer za raseljene i izbjegle osobe, te tekući transferi kantonima i nižim razinama vlasti, javnim poduzećima i kapitalne investicije.